måndag 14 maj 2007

14 maj

Återigen en omtumlande dag. Det är så mycket man vill hinna med att göra! Tack Carl Heath!!Nu har jag försökt igen att göra så att man kan svara på min Blogg men vet inte om det blev rätt. Hittade inläggen också! tack LG och Lilla My!!
Hoppas att vi kan samla alla tankar innan det är dags attgöra den stora examensuppgiften. Självklart försöker jag ofta titta på min skola och funderar på om den verkligen måste se ut som den gör idag. Men jag verkar nog som ett UFO när jag ibland slänger ur mig mina tankar på lärarrummet. Undrar vilken debatt jag kommer att starta när jag kommer med förslaget att eleverna ska spela dataspel och att vi ska titta på de olika världarna där våra elever befinner sig i på nätet? Det går kanske att låna in Carl Heath och låta skolans lärare prova?!
Jag har länge tyckt som Prensky att "Dagens elever inte är de människor som vårt utbildningssystem är designat för" Ett mer flexibelt system är ett måste!
En liten detalj är kanske att skicka ut alla 6:e klassare som springer omkring som osaliga andar och låtsas vara "odrägliga tonåringar" på PRAO hela maj månad. De är ju bara nervösa inför 7:an men vet inte riktigt vad de ska ta sig för. Bo Dahboms tankar i miniformat.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej mitt i sommaren!
Det är ju faktiskt sommar idag för första gången på länge.. Ska bli spännade att hör din finurliga analys om sommaren och att följa utvecklingen med ebeam och annat. Sköt om dig så hörs vi i höst!